לוח שנה שכולו קפה איטלקי


קישורים ממומנים


יצרנית הקפה האיטלקית לוואצה השיקה את לוח השנה של לוואצה ל-2010 בארמון הגבירות בטורינו, איטליה, במסגרת חוויית האספרסו האיטלקי 2010. צילומי לוח השנה נעשו בידי מיילס אלדרידג', הממזג אמנות, צילום ומוזיקה שחוגגים יחדיו את התרבות האיטלקית.

"עבורי, הפרויקט הזה היה למעשה על פליני," אמר אלדרידג' בעת שהרכיב צוות של 6 דוגמניות-על שייצרו יחדיו שבע דמויות עזות, צבעוניות ופרובוקטיביות עבור לוח השנה של לוואצה ל-2010. התמונות בלוח השנה מייצגות 6 שירים איטלקיים קלאסיים שהעניקו את השראתם לצילומים שיצר אלדרידג', כגון "או סולו מיו" ו"נסון דורמה".

לראשונה במסורת של לוח השנה, החליטה יצרנית הקפה האיטלקית, המוכרת קפה בכל רחבי העולם והמובילה במגזר הקפה באיטליה, להעניק נופך מוזיקלי ללוח השנה שלה. למהדורה ה-18 של לוח השנה, בחרה לוואצה ב-6 שירים איטלקיים המשקפים היבטים של התרבות האיטלקית כגון כישרון, גישה חיובית וסגנון.

בנוסף ליצירת מצגים צילומיים של קלאסיקות מוזיקליות איטלקיות כגון "נסון דורמה" ("איש לא יישן") ו"או סולו מיו" ("אני הבודד"), מעניקות התמונות בלוח השנה של לוואצה ל-2010 פרשנות חזותית ל"ווה פנסיירו" של ג'וזפה ורדי, "גווארדה קה לונה" ("ראה איזה ירח") של פרד בוסקליונה, ללהיט הבינלאומי "זמן לומר שלום" של שרה ברייטמן ואנדראה באצ'לי, (Con Te Partiro באיטלקית) ו"בצ'יאמי פיסינה" ("נשקי אותי קטנטונת").

פניהן של דוגמניות העל ביאנקה באלטי, לידיה הרסט, ג'ורג'יה פרוסט, דייזי לוואה, אלכסנדרה טומלינסון ואלק אלכסייבה שולבו בפרשנות הצילומית של אלדרידג' לששת השירים האיטלקיים שנתנו את ההשראה לתמונות בלוח השנה.

כמיטב המסורת של המראה ה"רטרו-עתידני" שלו, המתאפיין בשימוש שופע, כמעט מופשט בצבע, הפך אלדרידג' את אולפני הקולנוע צ'יניצ'יטה ברומא לארץ חלומות פנטסטית שתספק את התפאורה המתאימה ללוח השנה של לוואצה לשנת 2010. אלדרידג' סיפר שהתפאורה הזאת העלתה בו זיכרונות מסרטים איטלקיים כגון "לה דולצ'ה ויטה" ו"לה סטראדה". מעבר לסרטים שמזכיר אלדרידג', באולפני הצ'ינצ'יטה צולם גם הסרט הקלאסי "בן חור".

אנתוני מלהקת הפופ הקאמרי Anthony and the Johnsons, הכין ביצוע של הקלאסיקה האיטלקית "נסון דורמה", שהופיע בלעדית בסרטון ההשקה של לוח השנה של לוואצה לשנת 2010.

פרנצ'סקה לוואצה, מנהלת התקשורת החזותית של החברה וחובבת אמנות בעצמה, מסרה עם הפקת לוח השנה ואמרה, "גם השנה, מיד לאחר שבחרנו את הנושא ללוח, מיילס היה הבחירה הטבעית ביותר, היות שחיפשנו אמן שיהיה מסוגל להשתמש בסגנון ובעין שלו כדי ללכוד לא רק את האושר, אלא גם את הכישרון הרב הגלום במוסיקה האיטלקית". לוואצה הוסיפה, "כמו תמיד, לא היינו מוטרדים כלל מארץ מוצאו של הצלם, כי אמנות, כמו קפה, היא שפה בינלאומית".

מורגן, זמר איטלקי מצליח, אמר על השקת לוח השנה של לוואצה לשנת 2010, "המוסיקה האיטלקית עזרה לפרסם את איטליה בכל רחבי העולם". מורגן מאמין שמוסיקה איטלקית עוזרת ב"יצוא" היצירתיות האיטלקית לכל רחבי העולם. כדוגמה, הזכיר מורגן את הלהיט של אלביס פרסלי, It's Now or Never, המבוסס על השיר "או סולו מיו". מורגן אמר שהוא תומך בכל ליבו בהחלטתה של לוואצה להציג לראווה את המורשת המוסיקלית של איטליה, כי הוא מאמין שבחירה זו תקרב את הקהל הבינלאומי למוסיקה האיטלקית.

חברת הפרסום הידועה ביותר באיטליה, Armando Testa, שעבדה עם לוואצה על הפקת לוחות השנה של החברה מתחילת דרכה, סייעה בניהול האמנותי של לוח השנה.

בהפקתם של לוחות השנה, מזה 18 שנים, מעורבים תמיד צלמים בעלי סגנון אמנותי ייחודי. בלוח השנה של לוואצה ל-2002 יישם הצלם דייויד לה שאפל את טכניקת הצבע הייחודית שלו על התמונות. לה שאפל למעשה נתן את הטון ללוחות השנה של לוואצה משנת 2002 ועד היום.

לוחות השנה של לוואצה נחשבים לדוגמאות מרהיבות של אמנות הצילום בימינו, והפכו זה מכבר לפריט אספנים מבוקש. באתרים שונים ברחבי האינטרנט ניתן למצוא אזכורים של לוחות השנה ותמונות מתוכם.

במסגרת מסע הפרסום של לוואצה יתנוססו התמונות מלוח השנה של לוואצה ל-2010 גם ברבים מהרחובות בערי אירופה הגדולות ובנמלי תעופה גדולים בעולם. ניתן יהיה לראות את תמונות לוח השנה המוסיקלי של 2010 גם בבתי הקפה המגישים קפה לוואצה בכל רחבי העולם.

אודות לוואצה

לוואצה, מיצרניות הקפה הגדולות בעולם, הינה חברה מובילה בשוק הקמעונאי באיטליה. לוואצה פועלת בתחום המזון, מכונות הממכר ובתי הקפה. החברה, שנוסדה על ידי לואיג'י לוואצה ב-1895, מעסיקה כיום למעלה מ-4,000 עובדים מכל רחבי העולם. משרדי החברה הראשיים נמצאים בטורינו, איטליה, היא מוכרת את מוצריה ביותר מ-90 מדינות בעולם, ויש לה סניפים בצרפת, גרמניה, אוסטריה, בריטניה, ארה"ב, ספרד, ברזיל והודו. מחזור החברה לשנת 2008 היה גבוה מ-1.1 מיליארד יורו.

קבוצת לוואצה מפעילה יותר מ-300 בתי קפה בשמות המותגים Caffè di Roma, Lavazza Bar, Espression ו-Barista . בנוסף, ללוואצה רשת מרכזי הדרכה שמטרתם להגביר את המודעות לקפה ולתרבות האספרסו, והחברה מספקת סיוע ותמיכה למגדלי הקפה בדרום אמריקה במסגרת פרויקט "טיירה".

אודות פאוזה - המשווקת הבלעדית של מכונות האספרסו של LAVAZZA

חברת "פאוזה" מקבוצת מי עדן, הנה החברה המובילה את שוק פתרונות הקפה לעסקים ולמגזר הפרטי בישראל.
פאוזה מתמחה בשיווק ישיר של פתרונות קפה, מהמותגים המובילים בעולם, ללקוחות עסקיים ופרטיים. לחברה מערך מכירות הפצה וטכנאות עצמאיים ופלטפורמת הפצה דינמית ומותאמת לספק את כל דרישות הלקוחות – יכולות החברה "לתפור" חליפה מתאימה לכל לקוח עפ"י אופיו, גודלו ורצונותיו נותנת פתרון לכל נושא השתיה ומה שלידה הן באיכות והן טכנולוגית.

פאוזה מייבאת לישראל את מכונות הקפה של LAVAZZA - מותג הקפה המוביל בעולם עם מספר דגמי מכונות יוקרתיות ומעוצבות דוגמתPINNPARINA ו- LAVAZZA BLUE GUZZINI. מותגי קפה נוספים שהחברה מייבאת ומשווקת: סאייקו (Saeco), נסקפה (Nsecafe), מוקדור (Mokador) ומגוון רחב של מוצרים נלווים כמו: עוגיות, תה, כוסות, סוכרים ועוד. לחברה אתר אינטרנט ייחודי www.pauza.co.il . המציג פתרונות כוללים לפינת הקפה המשרדית, טיפים לקפה איכותי ומגזין קפה המכיל כתבות ומידע מקיף על כל עולם הקפה.

לצד עולם עצום של אפשרויות, של מכונת הקפה ותערובות קפה שונות, מתמחה פאוזה גם בקטגורית 'שירותי הקפה'- מבחר מוצרים משלימים כגון תה, סוכר ופינוקים מתוקים ומלוחים ליד הקפה, ליצירת חווית קפה מושלמת.

בשנה האחרונה, רכשה פאוזה את פעילות ה-OCS (OFFICE COFFEE SERVICES) של חברת "מועדון הקפה" - נציגה בלעדית של מותגים מובילים בתחום מכונות הקפה דוגמת ,Spidem ,Nova Simonelli ,Victoria Arduino ועוד ומכונות מקצועיות לבית ולבתי הקפה המיוצרים בהתאמה אישית ובעבודה ידנית.

שלושת התחומים העיקריים בהם פועלת חברת "מועדון הקפה": מכירת קפה בתפזורת למגזר הפרטי והמזון, מכירה ושיווק של פתרונות קפה לעסקים – OCS ו-חנויות ייעודיות לתחום הקפה – מיזוג פעילות זו מרחיבה לקהל הלקוחות את מגוון המכונות וסוגי הקפה מקפסולות דרך פולים ועד לקפה טחון.

מאת: שטרן איריאלי