טעימות יין ברמת הגולן


קישורים ממומנים


משלחת טועמי יין רבת משתתפים מארגון ONAV הגיעה הבוקר ליקב הבוטיק הר אודם שברמת הגולן לסיור בכרמים וטעימת רוחב מיינות היקב כחלק מסיור רחב בישראל בליווי איש העסקים האיטלקי דוד חסון.

היינות הישראלים זוכים לעניין רב בארץ ובעולם, השבוע הגיעה משלחת של כ-30 סומליירים ועיתונאי יין מאיטליה השייכים לארגון ONAV – ארגון טועמי היין האיטלקי הלאומי , ארגון ותיק שחבריו מבקרים בכל רחבי העולם בטעימת יינות.

ביקורם זה בישראל הוא יוזמה של איש העסקים האיטלקי דוד חסון בעל חברת EASY ושותף בחברת SKS אנשי יוזמה ישראלית, בראשה עומד עידן דשא, החברה עוסקת בשירותי פיתוח עסקי בינלאומי ומעודדת חיזוק יחסים עסקיים בין הארץ לעולם.

משלחת זו תשהה בישראל שבוע ימים במהלכו תבקר באתרים רבים וביקבים ישראלים איכותיים. דוד חסון, רואה בביקור זה מטרה נוספת מעבר לצד העסקי החשוב והיא הכרות עם מדינת ישראל וחוויה חיובית שתותיר באורחים את העובדה כי בישראל אנשים אוהבים לחיות ורוצים שלום, שקט ובטחון.

דוד נולד במצרים ובשנת 1957 היגר למילאנו- איטליה, שם הקים עסק משגשג לייבוא מזון ומשקאות Easy . לפני כשבועיים פגש דוד את מיכאל אלפסי בעל יקב הר אודם, לאחר הכרות טעם דוד שניים מיינות היקב, ואהב מאוד את טעמם וסיפר כי את יין הרזרב של יקב הר אודם מסדרת "אלפסי" טעם עם אישתו והשניים חגגו על הבקבוק ונהנו מכל לגימה.

לאחר הכרות קצרה זו החליט דוד כי ביקור בארץ לא יהיה שלם ללא הגעה ליקב הר אודם, היקב הצפוני במדינה. ואכן היום נערך למשלחת מאיטליה סיור בכרמי היקב בצפון הגולן וטעימת רוחב של יינות היקב, הן מהיינות הסחירים והן מטעימות חבית. יינות יקב הר אודם שטעמו האיטלקים הם: שרדונה 2006, קברנה סובניון 2006 ומרלו 2006 מסדרת הר אודם. מסדרת וולקני - קברנה וולקני 2007, מסדרת הדגל אלפסי 2005, בלנד קברנה סובניון – מרלו וטעימות חבית מאלפסי 2006, שירז וקברנה סובניון 2008 מסדרת הר אודם.

מיכאל אלפסי בעל יקב הר אודם מאמין כי שיתופי פעולה ומשלחות מחו"ל יקדמו את יינות הבוטיק הישראלים בעולם. "ביקורים אלו מגבירים את מודעות חובבי היין בעולם לאיכויות היין הישראלי. אנחנו כחלק ממערך היקבים בצפון הארץ נאמנים לעשייה ישראלית איכותית, ורוצים לחשוף את תוצרתנו לעולם. ברצוני להודות למר' דוד חסון על פועלו ועל ההזדמנות שניתנה לנו באמצעותו לארח משלחת חשובה זו, אין כמו היין והחיך לגשר על פערים בכל תחום ובכל מקום על פני הגלובוס. משלחת מקצועית זו תספר את סיפורנו לעם האיטלקי ועל פי התרשמותם היום המסר הוא חיובי ביותר, ויתרום לנו מאוד. האורחים נחשפו לאיכויות יין גבוהות מאוד, האיטלקים ציינו: "אם היום היין כה משובח מה יהיה כשתגדלו".

המשלחת תסייר בשהותה בארץ במספר יקבים נוסף בינהם: יקב טוליפ, בנימינה, יקב רמות נפתלי, יתיר ועוד.

מאת: אזולאי יחסי ציבור