חילן טק - תוצאות בבורסה


קישורים ממומנים


חילן טק מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2009: זינוק של 78% ברווח הנקי ₪ ל- 8.5 מיליון ₪ ברבעון.

חילן טק, החברה המובילה בישראל בתחום מתן שירותים כוללים לחישוב שכר, נוכחות ומשאבי אנוש ובעלת פעילות יישום ושיווק תשתיות תוכנה, מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2009 עם המשך גידול בהכנסות ברבעון ובתשעת החודשים של השנה וזינוק חד נוסף ברווח הנקי הרבעוני ובתשעת החודשים הראשונים של השנה בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד.

הרווח הנקי של חילן טק ברבעון השלישי של 2009 הסתכם ב- 8.5 מיליון ₪ בהשוואה לכ- 4.77 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד, זינוק חד של 78%. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם ב- 29.5 מיליון ₪ בהשוואה ל- 18.1 מיליון ₪ בשנת 2008, גידול של 63%.

הכנסות חילן טק ברבעון השלישי של 2009 הסתכמו ב- 51.4 מיליון ₪ לעומת 48.6 מיליון ₪, גידול של כ- 6%. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו ב- 166.5 מיליון ₪ לעומת 160.4 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 4%.

עיקר הגידול בהכנסות מיוחס לגידול המשכי בהכנסות חברת We! ולגידול בהכנסות מגזר שכר, נוכחות ומשאבי אנוש. הזינוק החד ברווח הנקי ברבעון זה נובע משיפור ברווח וברווחיות של מגזר שיווק ומכירת מוצרי טכנולוגיות מידע וקיטון בהוצאות מימון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

יתרות המזומנים ושווי המזומנים של החברה בסוף הרבעון השלישי הסתכמו ב- 78.1 מיליון ₪. המזומנים נטו שנבעו מפעילות שוטפת בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכמו ב- 25.2 מיליון ₪ לעומת 20.2 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-20% .

ההון העצמי בסיום הרבעון השלישי של 2009 הסתכם ב- 83.5 מיליון ₪ ומהווה 31.1% מסך המאזן המסתכם ב- 268.3 מיליון ₪.

הוצאות המימון נטו בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכמו ב-95 אלפי ₪ לעומת הוצאות מימון של 12.6 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד. הוצאות המימון נטו ברבעון השלישי הגיעו ל- 2.4 מיליון ₪ לעומת 5.7 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות המימון נטו בתקופת הדוח מורכבות בעיקר מהוצאות ריבית והצמדה בגין אג"ח בניכוי רווחי ני"ע סחירים וריבית על פיקדונות.

הקיטון בהוצאות המימון בגין אג"ח נובע מפירעון אגרות חוב סדרה א' ובמקביל עלייה משמעותית בהכנסות המימון כתוצאה מרווחים מניירות ערך.

אירועים ברבעון ובתשעת החודשים הראשונים של 2009

ב- 6 בספטמבר 2009 החליט דירקטוריון החברה לאשר ביצוע חלוקת דיבידנד במזומן לבעלי מניות החברה בסך של 9.5 מיליון ₪, אשר שולם בחודש אוקטובר 2009. ב- 15 בנובמבר לאחר אישור הדוחות הכספיים החליט הדירקטוריון על חלוקה נוספת של כ-4.5 מיליון ₪. סך תשלומי הדיבידנד ששולמו וישולמו ב- 2009 מסתכמים ב- 22.1 מיליון ₪ והם משקפים תשואת דיבידנד של כ- 9%.

בחודש אוקטובר 2009 רכשה החברה ברכישה עצמית מניות בהיקף של 5 מיליון ₪ בהתאם להחלטת דירקטוריון מיולי 2008.

חילן טק הגדילה אחזקותיה בחברת We! מ- 80% ל- 86% לאחר רכישת מלוא מניותיו של אחד השותפים לשעבר ב- We!.

ב- 14 ביוני 2009 רכשה חילן טק את פעילות חברת שירותי מחשב בנגב בע"מ, העוסקת במתן שירותי עיבוד שכר בתמורה ל- 1.5 מיליון ₪. פעילות שירותי מחשב בנגב נכללים בדוחות החברה החל מהרבעון השלישי של 2009.

לדברי אבי באום, מנכ"ל חילן טק, " אנו גאים בתוצאות החברה ברבעון ובתקופה שהושגו למרות ההאטה במשק וצמצום כמות העובדים בתקופה המדווחת. הגידול בהכנסות, למרות העליה באבטלה שיש לה השלכה ישירה על הכנסות החברה, נובע מהצלחתנו לגייס לקוחות חדשים גם בתקופה זו כמו גם הרחבת השימוש של ללקוחות החברה במערכות נוספות שפותחו ע"י החברה בשנים האחרונות.

"הצלחה נוספת בתקופה הינה בפעילותה של חברת הבת We! שהצליחה להגדיל הכנסות ורווחיות למרות הצמצום בתקציבי ה- IT של החברות במשק. בין השאר We! מתמקדת בתחומים ובפרויקטים שבבסיסם החזר השקעה מוכח ללקוחותיה וכן נכנסה החברה למגזרים חדשים שבהם לא היתה בעבר. תחום נוסף המהווה פוטנציאל לגידול בפעילות We! הוא תחום מיחשוב הענן הצומח ברחבי העולם. חברת We! ומציגה פתרונות בתחום זה באופן סינרגטי לפעילויות בהן עסקה עד כה.

"קיטון חד בהוצאות המימון והשקעות מוצלחות בתיקי ני"ע של החברה מאפשרים לנו להציג רבעון נוסף של זינוק חד ברווח הנקי בהשוואה לאשתקד. אנו ממשיכים להעמיק את פעילותינו ולחזק את מעמדנו בשוק מערכות השכר באמצעות גידול אורגני ובאמצעות רכישות אסטרטגיות".

"יותר מכל אנו גאים על פיתוח ייחודי במערכות השכר של חילן, שנעשה בשיתוף עם ארגון "עיגול לטובה" ועל פיו יוכלו לקוחות החברה ומאות אלפי עובדיהם לעגל את השכר שלהם כלפי מטה ובכך לתרום את הפרשי העיגול לעמותות על פי בחירתם האישית. פיתוח ייחודי זה יאפשר למאות אלפי עובדים לעשות מעשה טוב אחת לחודש באמצעות תלוש השכר, ובאמצעות תרומה של שקלים בודדים לסייע לעמותות בהם הם בחרו. אנו מציעים כיום ללקוחות שלנו להצטרף ליוזמה ברוכה זו".

אודות חילן טק

חילן טק נמצאת בבעלות משותפת של עופר הירשזון ואבי באום והיא החברה המובילה בישראל באספקת שירותי מחשוב לניהול כולל של משאב האנושי בארגון: שכר, משאבי אנוש ונוכחות. לחברה ניסיון של עשרות שנות פעילות בכל מגזרי המשק ובסיס לקוחות רחב הכולל כ-1,000 חברות וארגונים מובילים במשק וביניהם טבע, תנובה, אסם ,שטראוס ואחרים. החברה מפיקה תלושי משכורת ללמעלה מ-600,000 עובדים מדי חודש.

קבוצת חילן טק עוסקת בשלושה תחומי פעילות מרכזיים: מתן שירותי שכר, נוכחות ומשאבי אנוש, המהווה כ- 61% מהכנסות החברה, פעילות שיווק ומכירת מוצרי טכנולוגיות מידע המורכב מפעילות חברת We! ופעילות הפצת תוכנות, בעיקר של חברת טרנד מיקרו, תחום המהווה כ- 35% מהכנסות החברה ומתן שירותימידע עסקי, תחום המהווה כ- 4% מהכנסות החברה.

מאת: אולמדיה