עיצוב בשנקר


קישורים ממומנים


האמן פרופ' לארי אברמסון מהמחלקה לאמנות רב תחומית בשנקר, פרופ' פויכטנברגר ופרופ' ווגנברט -מאיירים- מרצים אורחים מגרמניה, יעניקו, במהלך חודש נובמבר הרצאות העוסקות בתחומים שונים של העיצוב והאמנות, במסגרת מפגשי "צהריים בשנקר" בימי שלישי, הקהל הרחב מוזמן.

"צהרים בשנקר" הינה סדרת הרצאות בתחומים מרתקים ומגוונים המיועדות לכלל הסטודנטים בשנקר, לבוגרים ואף פתוחות לקהל הרחב. להלן תכנית ההרצאות לשבועות הקרובים:

10.11.09 - על חורבות האוטופיה – לקראת תל אביב חדשה - פרופ' לארי אברמסון ההרצאה בוחנת את היחסים המורכבים והרב-כיווניים שבין הדגם והמציאות, תוך התבוננות ביקורתית במרחב הישראלי בכלל ותל אביב – "העיר העברית הראשונה" - בפרט.

בלב ההרצאה הטענה כי האתגר העומד היום בפני תל אביב – ולמעשה בפני התרבות הישראלית כולה –הוא יצירת מרחב רב-תרבותי אמיתי שיהיה בית גם לאלה שאבותיהם בנו אותה, גם לאלה שאבותיהם סירבו להיות מגורשים ממנה, גם לאלה העושים בה עסקים חובקי עולם, גם לאלה שמסכנים הכל כדי להרוויח בה את פת לחמם הדלה, גם לאלה המסורים לשימורה וגם לאלה הרואים בה מעבדה לסגנונות חיים אלטרנטיביים.

דבריו של ליטבק, הגיבור של הרצל ב"אלטנוילנד" (1902), משמשים כמוטו להרצאה: "כל מה שנטעתם במקום זה יהיה חסר-ערך ויגווע, אם לא יוכלו לפרוח כאן חופש המחשבה והביטוי, הנדיבות והידידות".

פרופ' לארי אברמסון, הציג מאז סוף שנות ה-70 בתערוכות יחיד וקבוצתיות רבות בישראל ובעולם. תערוכתו "tsooba" (גלריה הקיבוץ, תל אביב, 1995) הפכה למוקד בדיון על האידיאולוגיה של הנוף הישראלי וייצוגיו, ותערוכתו "מיני ישראל" (מוזיאון ישראל, 2006, בהשתתפותם של 45 אמנים) הציעה מודל אוטופי אלטרנטיבי של המרחב הישראלי.

לארי אברמסון עמד בראש המחלקה לאמנות באקדמיה בצלאל (1992-1999), שם ייסד ועמד בראש תכנית בצלאל לאמנים צעירים – תואר שני באמנות.

שימש כמרצה אורח במכון לאמנות של סן פרנסיסקו ובחוג לאמנות של אוניברסיטת חיפה, ומשנת 2002 משמש כפרופסור בביה"ס הגבוה שנקר, רמת גן, שם הוא שותף להקמת המחלקה החדשה לאמנות רב-תחומית.

17.11.09 - פרופ' אנקה פויכטנברגר (המבורג) ופרופ' הנינג ווגנברט ( ברלין) הנינג וואגנברט ואנקה פויכטנברגר הם שניים מהמאיירים החשובים שיותר שפועלים כיום באירופה. שניהם השלימו את לימודיהם בברלין המזרחית סמוך לנפילת החומה והקימו את קבוצת האיור ''עתיד בוער'' - GLUEHENDE ZUKUNFT שהתקיימה בראשית שנות התשעים.

מאז הם פועלים כאמנים ומעצבים עצמאיים בתחומי התרבות השונים: כרזות תיאטרון, איור ספרים, קומיקס אלטרנטיבי ועוד. פרופ' וואגנברט מלמד במחלקה לתקשורת חזותית באוניברסיטת UDK ברלין, ואילו פרופ' פויכטנברגר מלמדת במחלקה לאיור באוניברסיטת HAW בהמבורג, איתה יש לשנקר קשרים אקדמיים (חילופי סטודנטים וכדומה). השניים מגיעים לישראל במסגרת פרוייקט קומיקס גרמני-ישראלי, בו משתתפת קבוצת אקטוס. משתתפת בו.

ההרצאות תתקיימנה בימי שלישי בשעה 12:30 בשנקר, אודיטוריום לורבר, בנין מיטשל, רחוב ידע-עם 8, רמת גן. ההרצאה פתוחה לקהל הרחב, ללא תשלום וללא צורך בהרשמה.