אינטרנט בסלולרי


קישורים ממומנים


"היטשטשות הגבולות במדיום הסלולרי הולכת ונעשית מורגשת: לא עוד הפרדה בין ציוד קצה, שירותים ומדיה, כי אם MASHUPS – יצירה קוהרנטית אחת שתביא לקפיצת מדרגה בחוויית הלקוח". כך אמר גיא באומן, סמנכ"ל חטיבת התוכן והמוצרים בפלאפון בכנס ההיי-טק של פלאפון ודה מרקר שנערך היום (א') ב-AVENUE, איירפורט סיטי שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות בכירי התעשייה וההיי-טק בישראל ובעולם, תחת הכותרת – "ממיליון למאה מיליון".
במהלך הכנס, באומן הסביר כי הגבולות בין תכונות מכשירי הקצה, השירותים, המסכים והמדיה יטשטשו בשנים הקרובות ויאפשרו קפיצת מדרגה בחוויית הלקוח.

באומן דיבר במהלך הכנס על ההתקדמות המהירה של שוק הסלולר בעולם: "חדירת השוק המואצת של המכשירים הסלולריים, כאשר מ-2004 ועד 2008 הוכפלה פי 2 מכירת הניידים בעולם. מכירת הסמארטפונים המואצת שצפוייה להתגבר בעולם יותר ויותר עד 2013, רשתות ה- HSPA שהולכות ונפרסות בכל העולם, עד כי הן קיימות היום כמעט בכל מקום – כל התהליכים האלה מעידים על כך שתעשיית הסלולר בעולם הולכת ונעשית דומיננטית יותר" אמר באומן, והזכיר כי הדור ה-4, ה- LTE כבר באופק.

אז מי מנצח ומי מפסיד? מי מוביל ולאן ממשיכים מכאן? "הסלולר לא הרג אלא תרם", אמר באומן. "המדיום הסלולרי מאיץ את קצב אימוץ החדשנות ומאפשר ליזם הסלולרי למנף את פעילותו. ולראייה - ההכנסות מלקוחות הסלולר הולכות וצומחות משנה לשנה על גבי גראף תלול, הסלולר חודר יותר ויותר לכל מדינות העולם ושוק המוסיקה רק הולך ומתרחב בזכות הסלולר".

גיא התייחס בדבריו בכנס לשאלה 'לאן פנינו עכשיו'? לדבריו, התהליך הטבעי הבא הוא מעבר מרשתות חברתיות ל-INSTANT MOBILE MEDIA ומשירותי אינטרנט ותיקים של דוא"ל ו-VIOP לשירותי תקשורת ורטיקליים במכשיר הנייד. "המעבר הוא מהאינטרנט לסלולר", הסביר באומן. "לראייה, ישנה צמיחה מהירה של מאות אחוזים ברשתות החברתיות הסלולאריות, מ-5 מיליון משתמשים באירופה בשנת 2007, ל-20 מיליון ב-2009. הצמיחה הזו צפויה להתגבר עם השנים".

עוד הסביר באומן, כי קטגוריה שתפרוץ בעוצמה רבה בשנים הקרובות היא ה- INSTANT MOBILE MEDIA (NOWISM) שכבר כעת מרגישים בנוכחותה ההולכת ומתגברת.

באומן סיכם את דבריו בכנס במילים: "במהלך השנים הקרובות הגבולות בין תכונות המכשירים ושירותים שונים יישברו ותיווצר חווית לקוח חדשה". באומן העניק בדבריו דוגמאות, וציין את שירות MUSIX שפלאפון השיק באחרונה; ספריית מוסיקה ענקית בסלולר, וכן את שירות SUPER TV שהשיקה פלאפון, המאפשר צפייה איכותית ב-TV ווידיאו בכל זמן ובכל מקום.

מאת: עמירם פליישר יח"צ