טיפים לשולחן ליל הסדר


קישורים ממומנים


רשת אייס, עולם של פתרונות לבית, מעניקה לרגל חג הפסח, מבחר טיפים לשדרוג שולחן החג:
1.
מפה עם סגנון - מפת השולחן היא הבמה המרכזית עליה נערכת הצגת שולחן החג. לכל סגנון עיצובי יש את הצבעים והטקסטורות המתאימים לו ולפיכך כדאי להחליט מראש על הסגנון הרצוי ובהתאם לו – לבחור את המפה. למראה קלאסי כדאי לבחור בצבעוניות של לבן או שמנת, לקבלת מראה יוקרתי ניתן לשלב שמנת עם כסף או זהב, לסגנון הכפרי יתאימו גווני פשתן, קרם או צהבהב, לקבלת מראה דרמטי ניתן לבחור בצבעים חזקים כמו אדום או בורדו יין והמראה האביבי יקבל ביטוי נפלא עם ורוד, ירוק לימוני, או פרחוני.

2. מראה השכבות – על מנת ליצור מראה עשיר, צבעוני וחגיגי, ניתן להוסיף על המפה שנבחרה ראנרים, המגיעים במבחר גדול של גוונים וטקסטורות. אפשר להתאים את הראנר לצבע כלי האוכל, או ללכת דווקא על ניגודים משלימים, ניתן להניח לאורך, לרוחב או גם וגם. כך או כך – זו ללא ספק תוספת מבורכת.

3. חד פעמי ורב יופי – היום ניתן להשיג מפיות חד פעמיות בשלל עיצובים וסגנונות שעולים ביופיים על אלו מהבד, ועולים הרבה פחות, לכן לא חייבים להיצמד למפיות בד. לשדרוג המראה ניתן ליצור חבקי מפיות מתוצרת בית – סרטי בד, נייר, חבל רפיה או כל רעיון אחר שיקשור את המפית לכדי תוספת חגיגית לצד הצלחת. עוד רעיון: ניתן להוסיף לחגיגה גם ורד אישי שייקשר עם המפית בסרט.

4. נרות ופמוטים – שדרוג נפלא ומאיר עיניים לכל שולחן חג. אפשר להניח שני נרות לבנים גדולים במרכז, אפשר קטנים וצבעוניים שמפוזרים על השולחן או כאלה שצפים בתוך קערת מים – וזהו רק קצה הקרחון. גם לפמוטים יש, כמובן, יכולת שדרוג משמעותית, במיוחד אם בוחרים אותם גבוהים, מעוטרי קריסטלים או צבעוניים. מומלץ!

5. הפתעה! – איזה כיף להסב לשולחן החג ולקבל תשומת לב אישית על הצלחת. הפתעה כזו יכולה להיות ברכת חג שמח אישית למשל (תנו לילדים לצייר..), עציץ קטן עם דגלון הנושא שם האורח, זר אישי בכוסית קטנה, אגוזים עטופים בפיסת בד וקשורים בסרט, תמונה משפחתית למזכרת ועוד.

6. בקטנה – שולחן החג הוא, כאמור, הזדמנות מופלאה להשתגע קצת עם עיצוב מיוחד. פיות קטנות, צדפים, אבני קריסטל בוהקות, אגוזים צבועים בזהב, שוקולדים עטופים, נצנצים, ויש עוד אינספור רעיונות לתוספות כאלה שאפשר פשוט לפזר על השולחן בשפע ולהוסיף לו גוון אישי ומיוחד.

7. לראות כפול – אם השולחן גדול והמסובים אליו רבים, רצוי להניח 2 מכל דבר, 1 בכל קצה. קערות להגשת האוכל, מלחיות, קנקני מים וכן הלאה. התוצאה היא נוחות מרבית לאורחים וסימטריה מעוצבת לשולחן.

8. ילדים זה שמחה – אם בין הקרואים יש גם ילדים, ארגנו להם שולחן נפרד המתאים למידותיהם, וערכו אותו בצבעוניות שילדים אוהבים, אפילו עם כלים מפלסטיק. היום יש שפע מקסים לגמרי.

9. סערה בכוס יין – פסח הוא, כזכור, גם חג היין וזו סיבה מצוינת לתת יחס מיוחד גם לכוסות היין המונחות לצד כל צלחת: 3 ענבים אדומים בתוך כל כוסית אם מגישים יין אדום, או שלושה ירוקים אם מגישים לבן. גם מקורי וגם מוסיף צבע ועניין לשולחן.

10. צלחת מוצלחת – במקום צלחת הפסח המסורתית, אפשר בהחלט להתרענן עם מגש עגול כלשהו - או כל משטח אחר מתאים - ועליו להניח צלוחיות קטנות ומעוצבות כשבתוכן סמלי החג.