השתלות דם טבורי


קישורים ממומנים


כנס ראשון מסוגו בישראל: השתלות דם חבל טבור כחלופה פוטנציאלית להשתלת מח עצם בקרב מבוגרים.

הכנס שיתקיים ביום שני, ה- 2.11.09, בשעה 17:00 במלון דן אכדיה הוא פרי יוזמת החברות גמידה סל וטבע אשר מפתחות במשותף את המוצר StemEx לריבוי של תאי גזע והשבחת דם חבל הטבור. הנתונים כיום מצביעים על כך כי קרוב למחצית החולים הזקוקים להשתלת מח עצם לא מוצאים תורם מתאים. דם חבל טבור עשוי לתת להם פתרון ובאמצעות ה- StemEX ניתן להגדיל את מספר תאי הגזע החשובים להשתלה ולאפשר את השימוש במקור תאים זה במבוגרים.

בכנס ישתתפו מומחים בינלאומיים מהשורה הראשונה בתחום השתלות דם חבל טבור. במרכז הכנס יעמוד נושא השתלות דם חבל טבור אצל מבוגרים, כאמצעי העשוי לשמש חלופה להשתלות מח עצם. מדובר בסוגיה מורכבת וחדשנית, התופסת תאוצה בעולם ובישראל בשנים האחרונות. לכנס הוזמנו המומחים להשתלת מח עצם וקהל הרופאים ההמטולוגיים המטפלים בחולים עם מחלות סרטן הדם ובלוטות הלימפה בארץ.

שני רופאים הנחשבים למובילים בעולם בתחום השתלות דם חבל טבור יגיעו לארץ להרצות בכנס. מדובר בד"ר פטריק סטיף (Dr. Patrick Stiff) משיקגו וד"ר גילרמו סנז ( Dr. Guillermo Sanz) מוולנסיה, שיסקרו את הנושא בפני באי הכנס ויציגו נתונים חדשים בתחום השתלות דם חבל הטבור במבוגרים.

מומחים אלו צברו בשנים האחרונות ניסיון של מאות השתלות דם חבל טבור לחולים עם סרטן הדם. ד"ר סטיף עוסק מזה מספר שנים בפיתוח דרכים להפשרה יעילה של מנות דם על מנת למנוע אבדן התאים החיוניים להשתלה. ד"ר סנז הינו אחד החלוצים והמומחים בעלי הנסיון הרב ביותר בהשתלות מח עצם באירופה והוא מוביל את תחום השתלות דם חבל הטבור בספרד, בהיותו בעל נסיון עשיר בעקבות השתלה של מאות מבוגרים במהלך חמשת השנים האחרונות.

בישראל מדובר בתחום מתפתח וחדשני, שהופך לאחת האופציות לחולים עבורם לא נמצאה התאמה להשתלת מח עצם מבן משפחה או תורם מתאים. בשנים האחרונות התבצעו כ -55 השתלות דם טבורי בילדים ובמבוגרים. כיום מתבצעות השתלות בדם טבורי במרכזים הרפואיים תל השומר, הדסה, ביילינסון, שניידר, רמב"ם ושיבא.

חברת גמידה סל בשילוב עם חברת טבע מובילות את השלב האחרון של ניסויים קליניים לקראת שיווק של המוצר StemEx, בו משביחים את דם הטבור, כך שיתאים גם להשתלות אצל מבוגרים, במקרים בהם מחליטים הרופא המטפל והמשתיל לבחור בדם טבורי כחלופה להשתלת מח עצם.

הניסוי הקליני, המכונה ,ExCellמיועד ל-100 משתתפים בגילאים 12 ועד, 55 החולים בלוקמיה או לימפומה ושלא נמצאה עבורם תרומת מח עצם מתאימה באמצעות מאגרי מח העצם או באמצעות קרוב משפחה.

הניסוי המתקיים כיום ב-StemEx לטיפול במחלות דם נערך במרכזים המובילים בתחום השתלות דם טבורי. כיום יש כ- 15 מרכזים בארה"ב ועוד 11 מרכזים באירופה וישראל.

הכנס יתקיים ביום שני, ה- 2.11.09, בשעה 17:00 במלון דן אכדיה. לפרטים נוספים ותאום הגעה לכנס: מיכל אלדר-סלמה, יועצת תקשורת 052-7706668

מאת: בן חורין אלכסנדרוביץ'