פרסום במסכי וידאו


קישורים ממומנים


סקר Arbitron: השימוש בפרסום במסכי וידאו מחוץ לבית הוכיח עצמו כדרך אפקטיבית ביותר להעברת מסרים לצרכנים עסוקים - בעיקר אם אתה מכוון לבני 18-24.

155 מיליון אמריקנים - למעלה משני שליש הנשאלים - זוכרים שראו מסכי ווידאו במקומות ציבוריים בחודש האחרון - מרביתם ברשתות הקמעונאיות

סקר של חברת המחקר האמריקנית Arbitron שבחן את תופעת התפשטות השימוש בתצוגות וידאו דיגיטלי מחוץ לבתים, קובע כי הציבור מקבל באהדה רבה את השימוש בטכנולוגיה החדשה. הסקר שנערך בחצי הראשון של 2009, בדק מדגמית את כלל אוכלוסיית ארה"ב ובחן את התייחסותם של הצרכנים למפגש עם מסכי ווידאו במקומות דוגמת שדות תעופה, מרכזי קניות, בנקים, מסעדות, חנויות ובתי קפה.

בין הממצאים: למעלה משני שליש הנשאלים (67% - 155 מיליון) נחשפו בחודש האחרון לווידאו מחוץ לבית, כשמתוכם למעלה משלושת רבעי זכרו שראו אותם ביותר ממקום אחד. מרבית הנשאלים (53%) ציינו כי הם ראו שילוט ווידאו דיגיטלי באזורי מכירות קמעונאיות בעיקר (כולל חנויות, רשתות שיווק, מרכזי קניות ודומיהם). נתון מעניין נוסף: המסכים אפקטיביים במיוחד כשמדובר בגילאי 18-24 (שמבחינים בהם יותר מקבוצות הגיל האחרות) וכי במשרדים, שדות תעופה ומכוני כושר, ניתן לתפוס ריכוז גבוה יותר של בעלי הכנסות הגבוהות מהממוצע.

"הצרכנים בעיקר מעריכים את השימוש בווידאו לצרכי בידור וחדשות ובמיוחד באיזורים בהם הם צריכים לעמוד בתור, במקומות דוגמת מרכזי קניות, או במהלך נסיעה בתחבורה ציבורית. השימוש בפרסום מחוץ לבית הוכיח עצמו כדרך אפקטיבית ביותר להעברת מסרים לצרכנים עסוקים", מדגישים החוקרים. "במקום לסמוך על המדיום שיביא לצרכן את המסר, המפרסמים והקמעונאים משתמשים בווידאו מחוץ לבית כדי לשים את המסר על המסלול של הצרכנים, בעודם עוסקים בהתנהלות היומיומית שלהם".

המחקר מציין כי המפרסמים על מסכי הווידאו תופסים את הקונים ברגע בו הם מקבלים את החלטת הקניה שלהם ובמקרים רבים זהו "הקול האחרון" שמשפיע על הצרכן לפני הרכישה.

"מספר הקמעונאים המפעילים מערכות מדיה דיגיטאלית בחנות/סניף הולך ועולה בהדרגה גם בישראל", אומר אביחי מיכאלי, מנהל פעילות YCD ישראל, העוסקת בתחום המדיה הדיגיטאלית בבתי עסק. "ההערכות מדברות על כ- 60 אלף מסכים שמרביתם נמצאים בבנקים, מסעדות, חנויות שונות וקניונים. אם הטכנולוגיה מיושמת נכון זהו בהחלט מצב של win-win הן למותגים והן לקוניהם. על ידי לימוד קהל הלקוחות וצרכיו וההבנה האמיתית של פרמטרים כמו: מה בדיוק הוא קונה, מה מעניין אותו לראות ע"ג המסכים, וכמה זמן הוא שוהה בחנות, ניתן למקד את התכנים (החווייתיים, השיווקיים או הפרסומיים) ביתר קלות לטובת צרכי המותג מחד ומקסום חווית הלקוח מאידך. כל מותג היה שמח להיות מסוגל להשפיע על הלקוח בנקודת המכירה, ברגע בו גומלת בלבו החלטת רכישה".

YCD Multimedia

חברת YCD Multimedia, שנבחרה לאחרונה ע"י גלובס לאחת מ- 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2008-2009 בישראל, הוקמה בשנת 1999 ע"י נועם לבבי ודני זאבי. החברה מסייעת לעסקים להשיג תמורה מהירה וברת מדידה להשקעה בנקודות המכירה, בעזרת חבילה כוללת של פתרונות מדיה דיגיטאלית חכמים. באמצעות פתרונות מלאים מקצה לקצה ופלטפורמה לניהול והפצת תוכן, פרי פיתוחה, מסייעת YCD Multimedia לבתי עסק לתפעל יישומי מדיה דיגיטאלית, ובכלל זה שיווק ומבצעים, מיתוג, העשרת חוויית הקנייה, יישומי תקשורת פנים ארגונית, או הדרכות.

כיום משרתת החברה למעלה מ-1,200 לקוחות, מענפי הקמעונאות, האירוח, הבנקאות והרכב, ובכלל זה כמה מהמותגים הידועים בעולם דוגמת טויוטה, קודאק, הילטון, קרטיה, פיצה האט והוגו בוס, ובארץ דוגמת רשת ארומה, רשת חנויות הנוחות Yellow, רשת AM PM, ג'יימס ריצ'רדסון, רשת מנגו, אלדו, הולמס פלייס, מוטורולה ועוד.

מאת: דוניצה יח"צ