עיצוב גינות


קישורים ממומנים


איך מעצבים גינה? טיפים והמלצות על כל מה שקשור בעיצוב גינות כמו סידור ובחירת פרחים, תאורה נכונה וכמובן חסכון ויעילות. כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.

דבר ראשון כשבאים לעצב גינה, חשוב להגדיר למה? ואת מי הגינה תשמש? האם היא מיועדת להיות גינת משחקים לילדים, גינת נוי או גינת פנאי לכל המשפחה.

אמבר פרייס, מעצב ומנחה התוכנית 'עיצוב מהחלומות' המשודרת בערוץ בית ומשפחה (אפיק 27 ביס וערוץ 40 בהוט) , מעניק מספר עצות שיעזרו לכם לעצב גינה ייחודית וחסכונית בצורה יעילה ונכונה.

במידה והגינה מיועדת לילדים צריך לחשוב על עיצוב מתאים: לא להשתמש בקצוות ארוכים, בחומרים קשים ולא ליצור פינות חדות. כמו כן, מומלץ ליצור לילדים מקום בו יוכלו לשוטט ולהיות חופשיים. פינה כזו תאפשר לילדים מצד אחד להיות חופשיים ומצד שני לשהות בסביבתנו ותחת השגחתנו.

כדאי מאד לשקול האם באמת מעוניינים לגדל דשא, מכיוון שהדבר מחייב טיפול ממושך וצורך כמויות מים גדולות. בעת בחירת הפרחים לגינה, מומלץ לקנות צמחים בגבהים שונים, כשאת הפרחים הגבוהים והצבעוניים רצוי לשים מאחור כדי שלא יחסמו את האור מהפרחים הנמוכים יותר. סידור נכון של מיקום הפרחים יצור תחושה של עומק ומגוון.

אל תשתוללו בבחירת הפרחים: יש צורך לשמור על מגוון צבעים, אך מומלץ לשמור על קבוצת צבעים קטנה. ריבוי צבעים בגינה יוצר תחושה של "בלאגן" בעיניים.

חשוב לבחור פרחים שמתאימים לתנאי האקלים, האדמה והאור המצויים בגינה כדי למקסם את פרק הזמן שבו הם חיים. בטרם רכישת הפרחים הגדירו לעצמכם איזה סוג אתם צריכים לקנות בהתאם למיקומם בגינה: האם השטח חשוף לשמש וכו'.

כאשר מאבזרים רהיטים בגינה יש להתאימם ולמקמם באופן היעיל ביותר. הגינה שלכם צריכה להיות נוחה ופרקטית ולא רק אופנתית. כך למשל למשפחות עם ילדים לא מומלץ לרכוש שולחן זכוכית או כסאות לבנים.

התוכנית 'עיצוב מהחלומות' בערוץ בית ומשפחה עוקבת אחרי מעצבים חדשים הלומדים תוך כדי התוכנית תחום עיצוב שונה ממה שהם מתמחים בו.

מאת: גלאי תקשורת