מערכות מיפוי עסקי


קישורים ממומנים


פוינטס מיפוי עסקי תטמיע, תנהל ותפעיל מערכת מיפוי עסקי (Location Intelligence) ברבוע כחול ישראל.

כחלק ממהפכת המיחשוב שעוברת רבוע כחול ישראל בימים אלה – הטמעת מערכת מידע למנהלים – המבוצעת על ידי חברת אופיסופט, משתלבת פוינטס מיפוי עסקי בהטמעה, ניהול והפעלה שוטפת של מערכת LI (Location Intelligence), במסגרת הסכם שיתוף פעולה ארוך טווח ובהיקף כספי המוערך בחצי מיליון שקל לשנה.

מערכת ה- LI משמשת את רשת הרבוע הכחול למגוון יישומים תומכי פעילות עסקית: אופטימיזציה של פריסת רשת הסניפים, גיוס, שימור והעמקה של חברי מועדון הלקוחות YOU, מיקוד הפעילות השיווקית של הרשת באזורים נבחרים ואף ניהול נכסים ופיתוח נדל"ן.

המערכת מבוססת על אינטגרציה של כלי GIS משני סוגים - MapInfo ו- MapGuide - עם 4 מקורות מידע – נתונים אודות הביצועים העסקיים של הרבוע הכחול, נתחי שוק של הרבוע הכחול בהשוואה לנתחי השוק של המתחרים בזירות התחרות, נתונים דמוגרפים סוציו-אקונומיים של הלמ"ס ונתונים שנאגרים במועדון הלקוחות YOU. פוינטס העמידה את כל מקורות המידע על גבי מפה אחת רב-שכבתית תוך כדי שימוש במפות רקע של חברת "מפה" ובתצלומי אוויר של חברת "אופק".

המערכת מתממשקת למאגר הנתונים של הריבוע הכחול ומשתלבת עם הפורטל הארגוני, מבוסס SharePoint של חברת מיקרוסופט ועם פורטל המפות הארגוני. על גבי כל אלו מתווספות מתודולוגיות ניתוח אנליטיות.

זמיר שמר, מנכ"ל פוינטס מאמין כי מדובר בהסכם התקשרות ארוך טווח בעל משמעות אסטרטגית לשתי החברות. "פוינטס תתפעל ותנהל את מערכת ה- LI ברבוע כחול באופן מלא, באמצעות התקשרות של מיקור חוץ. במסגרת זו נעניק לרבוע הכחול: יעוץ אסטרטגי מרחבי, ביצוע אנליזות מרחביות תומכות תהליכים עסקיים, פיתוח יישומים והטמעת כלי GIS, תחזוקה ועדכון שוטפים של שכבות המידע הרלוונטיות".

איתי חזן, ראש מטה מנכ"ל ומנהל התכנון והאסטרטגיה ברבוע כחול ישראל: "האפשרות שמזמנת עבורנו ההתקשרות עם פוינטס והשימוש במערכת ה- LI מהותית לתהליך קבלת ההחלטות ברשת, החל מרמת ההנהלה הבכירה ועד רמת מנהלי הסניפים. מערכת ה- LI מאפשרת לנו לזהות מגמות בצריכה ברזולוציה של שכונות ולשמש בסיס להחלטה בהקצאת המשאבים התפעוליים של החברה כדוגמת פרסום מקומי. המערכת מספקת מידע לגבי סוג האוכלוסייה בשכונה הספציפית ומסייעת בתכנון הפעילויות השיווקיות אל מול אוכלוסיית היעד.

עוד מציגה המערכת ניתוחים בדבר הפיזור הגיאוגרפי של חברי מועדון הלקוחות YOU, ניתוחים בקשר לפיזור סניפי המתחרים ומידע בדבר נתחי השוק של סניפים באזורי תחרות. בנוסף, המערכת מציגה מידע גיאוגרפי בעל משקל משמעותי בקבלת החלטות שיווקיות ועסקיות ברמת החברה עד רמת הסניף הבודד".

רבוע כחול ישראל הינה קבוצת קמעונאות מובילה בישראל בעלת נתח שוק מוערך של 21% בתחום קמעונאות המזון ובעלת פריסה ארצית של כ- 200 סניפים באמצעות 5 מותגים (מגה, מגה בול, מגה בעיר, שפע שוק ועדן טבע מרקט – רשת קמעונאות מזון אורגני).

רבוע כחול הינה חלק מקבוצת אלון המפעילה את מועדון הלקוחות - YOU המונה, כיום, כ- 500 אלף חברים ונמצא בתהליכי התרחבות משמעותיים.

אודות פוינטס מיפוי עסקי

פוינטס מיפוי עסקי מתמחה ביעוץ בתחום ה-Location Intelligence (LI) - חיבור המימד המרחבי לתהליכים עסקיים. החברה מציעה ללקוחותיה שירותים ופתרונות הנשענים על מערכות מידע מבוססות גיאוגרפיה (GIS), מאגרי מידע דמוגרפיים ומתודולוגיות אנליטיות מתקדמות במגוון נושאים: אופטימיזיית רשת סניפים, ניתוחי שיווק גיאוגרפיים, דמוגרפיה מרחבית, מיפוי פוטנציאל שיווקי, תכנון טריטוריות מכירה, תכנון קווי חלוקה, מיפוי מועדוני לקוחות, תכנון קד"מ גיאוגרפי, מיפוי מתחרים, ניהול סיכונים ואשראי ועוד.

החברה נוסדה ב- 1995 והיא פעילה בקרב לקוחות המגיעים ממגוון מגזרים: פיננסים, קמעונאות, מזון ומשקאות, פארם, תקשורת, רכב ועוד.

מאת: אולמדיה