איך כדאי לקנות באינטרנט ואיפה?


קישורים ממומנים


ברחבי העולם הנוצרי (וגם קצת בישראל) מתכוננים לכריסטמס ולקניות שהן חלק מאוירת החג. חנוכה כבר עומד בפתח והילדים מחכים לדמי החנוכה. שני החגים הם הזדמנות מצויינת לביצוע קניות מקוונות באינטרנט. להלן 7 המלצות לקנייה נכונה באינטרנט:

חברת אבטחת המידע קספרסקי גיבשה שורה של טיפים לקניות מקוונות בטוחות. נועם פרוימוביץ, מנכ"ל פאוור תקשורת המייצגת את החברה בישראל מפרט:

1. חשוב שתדעו מה אתם רוצים לרכוש ומאיזה אתר

נוכלי האינטרנט יכולם להקים חנויות מקוונות שנראות לגיטימיות וכשרות לגמרי, כשמטרתם היא להניח את ידם על מספר כרטיס האשראי שלכם. אתרו את מספרי הטלפון והכתובת הפיזית של בית העסק, כדי שיהיה לכם לאן לפנות בכל מקרה של בעיה. אם תוך כדי הגלישה באתר, עולה פתאום חלונית המבקשת את פירטי האשראי שלכם – התעלמו ממנה וצאו מהאתר. סוחרים מקוונים לגיטימיים מעולם לא מבקשים פרטי כרטיס אשראי באמצעות חלוניות או מיילים. רק לקראת סופה של העיסקה.

2. ודאו שהעיסקה שאתם מבצעים מאובטחת והפרטיות שלכם נשמרת

אתרים רבים נוהגים להגן על מידע באמצעות קידודו. בידקו את את כתובת האתר ו-ודאו שהיא מתחילה ב-https:// ובצידה הימני של הכתובת מופיע אייקון של מנעול. לפני שאתם מכניסים מידע אישי, מומלץ לבדוק את מדיניות הפרטיות של האתר ולהבין בדיוק כיצד מאוחסן המידע שלכם ואיך נעשה בו שימוש.

3. עדכנו את הגדרות האבטחה של המחשב שלכם

ודאו כי במחשב שלכם פועלת תוכת אנטי-וירוס מעודכנת שתגן עליכם מוירוסים בכלל ווירוסים טרויאנים בפרט, המשאירים דלת אחורית פתוחה המשמשת פרצה לגניבת פרטים אישיים ושיבושים בהפעלת המחשב. הורידו את כל עדכוני האבטחה הרלוונטיים והתקינו אותם כך שיטפלו גם ביישומי צד שלישי, כמו דפדפנים, ה- Flash Player של אדובי, קורא PDF או iTunes של אפל. אם אינכם יודעים אילו תוכניות פגיעות במיוחד, נסו להריץ סריקת חינם של סקוניה (http://secunia.com/vulnerability_scanning/). בנוסף, מערכות הפעלה ותוכנות רבות מציעות עדכונים אוטומטיים. אפשרו אותם.

4. הקצו כרטיס אשראי מיוחד לשימוש בקניות מקוונות

ודאו שקו האשראי שלו מוגבל, מה שיצמצם את החשיפה שלכם להונאות. בכל מקרה של הונאה, ערערו על החיוב לחברת האשראי. הימנעו משימוש בכרטיסי אשראי שבאמצעותם גם ניתן להוציא כספים ישירות מחשבון הבנק שלכם.

5. השתמשו ביישומי אבטחה ובסיסמאות שלא ניתן לפצח

לפורצים מיומנים אין כל בעיה לפצח סיסמה חלשה ולהשתלט על הפרטים האישיים שלכם המאוחסנים באתרי המסחר המקוונים. התרגלו להשתמש בסיסמה נפרדת בכל אתר, ואם אין ברירה, רישמו את כל הסיסמאות והטמינו אותן במקום בטוח. כשאתם בוחרים סיסמה, קחו בחשבון את הטיפים הבאים:

• אל תשתמשו בסיסמאות שמתבססות על ימי הולדת או שמות בני משפחה קרובים, מידע שניתן להשיג בקלות.
• אל תשמשו במילים שניתן למצוא במילון. להאקרים מיומנים לא תהיה כל בעיה לפצח אותן.
• נסו להשתמש בזיכרון שלכם.
• השתמשו בסיסמאות המורכבות משילוב של אותיות קטנות וגדולות ומוטב להשתמש בשילוב של אותיות, ספרות וסימנים מיוחדים.
• השתמשו במשפט-סיסמה, כלומר, רצף של מלים. אלו הן סיסמאות ארוכות יותר, של 20 או 30 סימנים, אבל קל יותר לזכור אותן. דוגמה: The quick brown fox jumps over the lazy dog becomes tqbfjotld .

6. שימרו תיעוד רכישות וחפשו חוסר התאמות

שימרו על העתקי הזמנות ורכישות, כמו גם את אישורי הרכישות עצמם והשוו אותם לרשומות הבנקאיות שלכם. במקרה של חוסר התאמה, דווחו מיידית לבנק שלכם.

7. הפנימו את הצורך בהגנה כוללת

בניגוד למגמה הגלובלית בה יותר ויותר משתמשים פרטים הפנימו את הצורך בהגנה כוללת ( לא רק אנטי ווירוס) ומשתמשים במוצרים כוללים כגון Internet Securty המגינים גם בפני פיישינג והונאות, בארץ, מסתפק ציבור המשתמשים בעיקר בתוכנת Anti Virus המגינה בפני נוזקות בלבד. חשוב מאוד ליישם הגנה כוללת יותר, כזו שתמנע " חורים" במערך ההגנה ותגן אוטומטית גם על משתמשים בעלי רמת מודעות נמוכה לסכנות.

מאת: אולמדיה