חיסון לשפעת החזירים - קופ"ח לאומית


קישורים ממומנים


עם הכרזת משרד הבריאות על מבצע חיסון לאומי, נערכת קופת חולים לאומית לחסן את כלל מבוטחיה נגד השפעת הפנדמית A/H1N1 2009.

מבצע החיסונים החל כבר בתחילת חודש נובמבר וניתן בתחילה רק לקבוצות הסיכון. כאמור, עם החלטת ממשלת ישראל לחסן את כלל האוכלוסייה נערכת קופת חולים לאומית- לחסן את כולם- בחינם.

ד"ר ערן מץ, מנהל המחלקה לרפואה בקהילה בקופת חולים לאומית, ממליץ במיוחד לבצע את החיסון בקרב אוכלוסיות סיכון ולאזרחים המעוניינים לנקוט במרב זהירות.

בתגובה לחששות העולים בקרב הציבור, אומרים מומחי לאומית: "המצב שאנו נמצאים בו היום הוא חסר תקדים בהיסטוריה של השפעת: בדיוק כשווירוס חדש וחמור מתפשט במהירות, מביא לאשפוז וגורם למוות – חיסון חדש מגיע ועוזר להגן על הציבור. הישג זה הוא פרי תוצאה של מאמצים מצד מאות מדענים ברחבי העולם, במגזר הציבורי והפרטי. אף כי עדיין קיים פער בין הביקוש לחיסון להיצע, זאת הפעם הראשונה בהיסטוריה שחיסון למגפה נעשה זמין ממש בזמן התפרצותה.

ה-FDA והסוכנויות האחרות עוקבים כל הזמן אחר תגובות לחיסון, וחוקרים במהירות כל תופעה חשודה. ב-FDA גם משתפים פעולה עם הארגונים המקבילים ברחבי העולם בשיתוף מידע וניסיון- כך שמתבצע מעקב בטיחותי עקבי לגבי השפעות החיסון שמספק ביטחון למתחסנים".

החיסון ניתן בהזרקה לשריר, ולאחר קבלתו יש להמתין לצורך השגחה למשך 20 דקות. לאחר מכן עלולות להופיע תופעות לוואי מקומיות במקום ההזרקה: אודם, נפיחות, התקשות תת-עורית, שטפי דם תת-עוריים או כאבים. כמו כן עלולות להופיע תופעות לוואי כלליות: חום, חוסר תיאבון, חולשה, הזעה, צמרמורת, כאבי ראש, כאבי שרירים או כאבי פרקים.

לקבלת חיסון ניתן לפנות לכל סניפי קופת חולים "לאומית"- הפזורים ברחבי הארץ.