פיקוח על ילדים באינטרנט


קישורים ממומנים


לקראת יום האינטרנט הבטוח: איך לשמור על בטיחות הילדים באינטרנט?

בתקופה האחרונה, מרבים לדבר על נושא בטיחות הילדים באינטרנט ועל הסכנות האורבות לילדים ברשת. כידוע, ישנם עבריינים, האורבים לילדים ולבני הנוער באינטרנט, בדרכים שונות ומנסים ליצור עימם קשר ברשתות החברתיות, בבלוגים ובצ'טים.

בסקר שערכה חברת אבטחת המידע העולמית, מק'אפי, עם חברת הייעוץ ומחקרי השוק Harris Interactive, עלה כי, 62% מההורים מודאגים מהסיכונים של בני הנוער ברשת האינטרנט, באותה מידה שבה הם מודאגים מכך, שינהגו לאחר שתיית אלכוהול.

מק'אפי מציעה מספר כללים שיסייעו להורים ולילדים להתמודד עם הנושא:

• היו מודעים לפעילות הילדים ברשת: אחת הדרכים לעשות זאת, היא באמצעות תוכנה מתאימה כמו תוכנת McAfee Family Protection המאפשרת מעקב של ההורים אחר הפעילות המקוונת של ילדיהם, חסימת תכנים לא ראויים ומניעת קשרים מסוכנים ברשתות החברתיות.
• הסבירו שוב לילדים כי אין למסור פרטים אישיים ברשת! לא ניתן לדעת מי באמת מבקש את הפרטים ולאיזה צורך.
• הכלל לפיו "אין מתנות חינם" נכון גם לרשת. הזהירו את הילדים מתוכנות חינם להורדה, שעשויות להכיל תוכנות ריגול ופרסומות (Spyware and Adware).
• הגנו על המידע במחשב: תוכנות אנטי וירוס ו- Firewall (חומת אש, תוכנת אבטחה החוסמת גישה לא מורשית לרשת) מתאימות, יגנו על המידע במחשב, במקרים בהם הגולש יאשר בהיסח הדעת, הורדת קבצים שהגיעו ממקור לא ידוע.
• מעל הכל... חינוך ושיתוף: חנכו את הילדים להתנהגות מקוונת נכונה. המשיכו ושימרו על דיאלוג מתמשך בכל הנוגע להתנהגותם באינטרנט ועזרו להם להימנע מלהיכנס לסיטואציות מסוכנות.
• הדרכה נוספת בנושא ניתן למצוא ב- www.mcafee.com/advice (באנגלית).