ניהול תהליכים עסקיים BPM


קישורים ממומנים


PNMsoft ומטריקס הציגו לראשונה בישראל פתרון ניהול תהליכים עסקיים (BPM) המותאם לגופי IT בעלי פעילות עשירה

PNMsoft, ספקית בינלאומית מובילה של פתרונות לניהול תהליכים עסקיים (BPM), וחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, נציגת PNMsoft בישראל, קיימו יום עיון אודות ניהול שינויים ודרישות עסקיות אותן מנהל גוף ה IT. ביום העיון השתתפו מנהלי פרוייקטים, מנהלי יחידות מיחשוב, סמנכ"לי טכנולוגיות ועוד. מומחי PNMsoft הציגו ביום העיון את הדור הבא של טכנולוגיות המסייעות למנהלי פרוייקטים וגופי IT להגיב ולנהל שינויים ודרישות ההולמות את הפעילות העסקית של הארגון.

את יום העיון פתח ד"ר ישי דרור, האחראי לתחום הניהול והארגון בחטיבת הבטחון והייעוץ האסטרטגי של מטריקס, בהרצאה על ניהול תוכן ואמנות אחזקת הלקוח. ד"ר דרור הסביר תחילה כי הבעיה בניהול התהליכים העסקיים ברוב הארגונים היא הסתכלות על אוסף מקרי של פרטים טכניים ללא ראייה תפקודית ותהליכית, ללא קישור או זיקות גומלין, וללא הבהרת ההשפעה על השירות.

הפתרון, לדבריו של דרור, הוא הטיפול השיטתי, הכולל בקרות אסטרטגיות ניהוליות שתחילה יש להגדירן, ואז לייצר רשימת פרוצדורות לביצוע שלהן. דרור הוסיף כי חשוב להבין את ניהול השינויים בהקשר הרחב שלהם כתהליך ועל פי כך לתעדף ולנהל את הדרישות העסקיות. "אמנות אחזקת הלקוח היא בהסתכלות על תהליכי העבודה עצמם כעל לקוחות, כיוון שההצלחה או אי ההצלחה נמצאים שם", ציין ד"ר דרור.

גל הורוביץ, מנכ"ל PNMsoft, ורון ורדינון, מנהל הפעילות בארץ, הציגו לראשונה בישראל פתרון מבוסס פלטפורמת ניהול תהליכים עסקיים (BPM), המספק ערוץ תקשורת מנוהל עבור היחידות העסקיות בארגון, ויחידות ה- IT המספקות להן שירותים. פתרון זה מותאם במיוחד לגופי IT בעלי פעילות עשירה, ומבוסס על Best Practices שמקורן בהטמעות רבות בארץ ובעולם.

השניים סיפרו כי גרטנר הכריזו על PNMsoft על Cool Vendor בזכות הפתרון, אשר מוגדר לטיפול בניהול שינויים. לדבריהם, מטרת הפתרון היא להסדיר את חוזה השינויים והדרישות בין היחידות העסקיות לגוף ה IT: כמה שינויים בוצעו?, האם עמדו בתקציב שהוקצה לטובתם?, מה משמעות השינוי? ועוד. הפתרון הינו מאוד ויזואלי, ובכך מאפשר למעשה לזהות חריגות ממה שסוכם בין הספק ללקוח וגם לזהות הזדמנויות לשיתופי פעולה נוספים.

בתום הצגת הפתרון בע"פ, הציג עדי לייבוביץ', מנהל המוצר בחטיבת מוצרי התוכמה של מטריקס, דמו של הפתרון והמחיש למשתתפים את החתכים המדויקים שמספקת המערכת ועד לאלו רמות של שינויים ספציפיים היא מגיעה. הדמו הראה גם השלכות של השינוי שבוצע בפרק זמן סביר, כמה זמן לקח לשינוי להיטמע ועוד.

החלק האחרון של יום העיון הוקדש להצגת סיפור הלקוח של ATOS origin, האינטגרטור הגדול באירופה שהחל בהתקשרות עם PNMsoft על רקע בעיות קשות עם אחד מלקוחותיו הגדולים, משרד המשפטים הבריטי. הבעיות התעוררו אצל הלקוח כאשר גילה על 2.5 מיליון דולר שהוקצו לשינויים שנפלו בין הכסאות. אז החלה שרשרת של עימותים לגבי אופי השינויים, הדד ליינים שנקבעו להם וטענות נוספות שנבעו מחוסר השקיפות של השינויים שבוצעו.

PNMsoft נכנסה לתמונה על סף ביטול החוזה של הלקוח והחלה בתחקור תהליך העבודה של ATOS ובניית תכנית עבודה עבורם עם מתודולוגיה סדורה. לאחר שעלתה המערכת של PNMsoft לאוויר, כמות החריגות בSLA ירדה באופן דרסטי והתקשורת עם הלקוח השתפרה. בנוסף, באמצעות הפתרון, נמנע מATOS בזבוז זמן יקר על שינויים שהיו פחות חשובים ללקוח.

אודות PNMsoft:

PNMsoft הישראלית נחשבת לאחת משלוש החברות הגדולות בעולם בתחום התהליכים העסקיים עם פתרון המבוסס על תשתית מיקרוסופט. לחברה משרדי הנהלה ופיתוח בישראל, סניפים בינלאומיים בלונדון וניו יורק. מוצר הדגל של החברה - Sequence מותקן במאות ארגונים מובילים ורב לאומיים מכל מגזרי המשק בישראל ובעולם ומספק פתרון מלא בנושאי BPM , Workflow ו- EAI.

בישראל מיושמת המערכת בגופים כגון: תנובה, רד, אמדוקס, תע"א, נייס, אוויה, פיליפס, מכתשים-אגן, אל על, ארקיע ועוד. PNMsoft נבחרה לפני מספר חודשים לאחת החברות ברשימת Fast50, המדרגת חברות תוכנה על פי פוטנציאל הצמיחה והגידול שלהן.

אודות חטיבת מוצרי התוכנה

חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס מייצגת בישראל חברות תוכנה בינלאומיות מובילות בתחומן ומספקת שירותי שיווק, יישום ותמיכה מלאה לפתרונות החברות. החטיבה מספקת פתרונות תוכנה בכל עולמות התוכן של עולם ה-IT, ביניהם: CRM, BI, ניהול מערכות, קוד פתוח, ניהול ידע, ניהול תוכן, אינטגרציה, אבטחת מידע, בדיקות, ניהול הדפסות, שליטה ובקרה ועוד. חטיבת מוצרי התוכנה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם חטיבותיה השונות של מטריקס בתחומי ייעוץ, ביצוע פרויקטים, הדרכה והטמעה.

לחטיבת המוצרים רשת שותפי יישום ואינטגרציה מתמחים המיישמים ומשלבים את מוצרי החטיבה בפרויקטים מגוונים ולמעלה מ- 50 אנשי מקצוע ומומחים טכנולוגים המספקים תמיכה, ייעוץ וליווי סביב המוצרים, לחטיבה helpdesk הנותן שירותים 24X7 . לחטיבה מומחיות בקידום, מכירה ותמיכה של מוצרי תוכנה מורכבים בשוק הישראלי ומומחיות ייחודית בתחום ה- OEM.

אודות מטריקס

מטריקס, המעסיקה כ- 4,100 מקצועני IT הינה חברת טכנולוגית המידע המובילה בשוק הישראלי. מטריקס עוסקת בביצוע פרויקטי אינטגרציה מן הגדולים במשק, פיתוח ויישום טכנולוגיות, בדיקות תוכנה, פתרונות ומוצרי תוכנה, שירותי תשתית, שירותי ייעוץ, אופשור, מיקור חוץ, הדרכה והטמעה, ייצוג ושיווק מוצרי תוכנה מובילים מהעולם, פתרונות חומרה מובילים ותשתיות IT. עם לקוחותיה של מטריקס נמנים מאות גופים וחברות מהמובילים בישראל בתחומי התעשייה, מסחר, בנקאות ופיננסים, טלקום, בטחון, בריאות והמגזר הממשלתי ציבורי.

מטריקס נסחרת בבורסה לנירות ערך בת"א במדד תל אביב 100. מחזור המכירות של מטריקס במהלך שנת 2007 הגיע לכ- 1.3 מיליארד שקל והרווח הנקי הגיע ל- 79.5 מיליון שקל. חברת המחקר STKI דירגה את מטריקס במקום הראשון בענף שירותי התוכנה בישראל. מניותיה של חברת מטריקס הגיעו לראש טבלת המניות הפופולריות ברשימת ת"א 100 בקרב הקרנות הגדולות במשק עם שיעור האחזקות הגבוה ביותר. הנהלת מטריקס נמצאת בעשיריה הראשונה של ההנהלות המוערכות ביותר בת"א 100 על פי דירוג העיתון כלכליסט. מטריקס נסחרת גם במדד היוקרתי של 20 החברות הגדולות המחלקות דיבידנד - תל דיב 20.

מאת: אולמדיה